Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Prezentacja Kierownika WPHI Wiedeń na temat "Tajemnicze kamienie szlachetne z Polski".

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Lidia Szeląg | 2017-04-13 12:47:02
bursztyn, prezentacja,





„Kids Go Business”.bernstein-kids-1 2


Dr. Henryk Czubek podczas prezentacji dla austriackich dzieci.

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Wiedniu został zaproszony do udziału w cieszącym się dużym zainteresowaniem wydarzeniu, jakie ze wsparciem Wiedeńskiej Izby Gospodarczej jest organizowane dla austriackich dzieci corocznie w tygodniu przed Wielkanocą. Jest to seria wykładów i warsztatów pod roboczym tytułem „Kids Go Business”. Młodzież austriacka, który w tym czasie ma wolne od zajęć w szkole z chęcią uczestniczy w spotkaniach z praktykami z życia gospodarczego i poznaje nieznane jej wcześniej dziedziny działalności biznesowej. Szersze informacje o tym wydarzeniu są zawarte na stronie http://www.kidsgobusiness.at/.

W tym roku w środę 12 kwietnia przed Wielkanocą młodzi austriaccy uczniowie wysłuchali godzinnej prezentacji Radcy-Kierownika Wydziału dr Henryka Czubka na temat „Die geheimnisvollen Edelsteine aus Polen“ (Tajemnicze kamienie szlachetne z Polski). Słuchaczami było grono 20 osób, które usłyszały o wielowiekowych związkach Polski z bursztynem oraz o dniu dzisiejszym tej branży w naszym kraju.

Całość prezentacji została przygotowana samodzielnie przez WPHI Wiedeń, jak również materiały promocyjno-reklamowe pochodziły z zasobów Wydziału, a eksponaty biżuteryjne zostały grzecznościowo użyczone na czas prezentacji przez pracowników placówki.

Dzieci, z których żadne jeszcze nie było nad Bałtykiem z zaciekawieniem zapoznały się z nieznanym im wcześniej światem bursztynu oraz mogły z bliska oglądnąć przygotowane przez Radcę-Kierownika eksponaty biżuteryjne stanowiące przykład polskiej sztuki obróbki bursztynu. W trakcie prezentacji pokazano też filmy opowiadające o najciekawszych polskich kolekcjach oraz opowiedziano interesujące z punktu widzenia słuchaczy ciekawostki, legendy, anegdoty związane z Gdańskiem (Pomorzem) i bursztynem.

Na zakończenie w celu utrwalenia przekazanych wiadomości przeprowadzono quiz z serią pytań, gdzie zwycięzcy otrzymywali drobne bursztynowe gadżety, co pozwoliło umocnić wśród młodzieży dobre wrażenie i pamięć oraz zainteresowanie dla bursztynu z Polski.