.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wzrost konkurencji w handlu ekologiczną żywnością na rynku austriackim

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Jerzy Jędrzejewski | 2015-10-14 10:55:43
handel, żywność ekologiczna

Wzrost konkurencji w handlu ekologiczną żywnością na rynku austriackim

Popyt na żywność biologiczną i inne produkty ekologiczne stale wzrasta. Chociaż udział produktów zaliczanych do żywności ekologicznej w całym rynku artykułów spożywczych w Austrii wynosi tylko 8%, stopa wzrostu sprzedaży tych wyrobów jest wyższa w porównaniu z produktami konwencjonalnymi.

Według danych austriackiej spółki AMA (Die Agrarmarkt Austria Marketing GesmbH) rynek żywności ekologicznej w 2014 roku wzrósł o 10 %, a szacunkowa wartość łącznej sprzedaży (bez uwzględnienia pieczywa) wyniosła w Austrii 401,2 mln euro. Aktualnie większość tych produktów sprzedawanych jest przez sieci handlowe (Rewe, Spar i Hofer). Udział specjalistycznych sklepów ekologicznych w austriackim rynku sprzedaży żywności bio jest obecnie niewielki i wynosi między 10 - 15 %. Pozytywny rozwój w branży

znajduje odzwierciedlenie w zwiększonych inwestycjach producentów.

Coraz bardziej rozpoznawalna marka Denn’s (supermarket z żywnością ekologiczną) otwiera 29 października 2015 roku nową filię w centrum handlowym Auhof Center w zachodniej części Wiednia i staje się poważnym konkurentem dla Reformhaus Martin oraz supermarketów Merkur i Billa, należących do sieci handlowej Rewe. Denn`s dysponuje aktualnie 34 placówkami detalicznymi, największą liczbę specjalistycznych sklepów z produktami ekologicznymi (w tym ze zdrową żywnością) ma obecnie w Austrii Reformhaus Martin, z rocznym obrotem osiągającym 30 mln euro.