Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Zleceniodawca staje się konkurentem – ekspansja poczty niemieckiej na rynek austriacki

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Jerzy Jędrzejewski | 2015-10-14 10:52:11
poczta austriacka, poczta niemiecka

Zleceniodawca staje się konkurentem – ekspansja poczty niemieckiej na rynek austriacki

W związku z dynamicznym wzrostem handlu elektronicznego w Austrii, który według najnowszych danych do 2020 roku ma się podwoić, planowana jest ekspansja poczty niemieckiej na rynek austriacki. Poczta ta, działająca pod handlową nazwą Deutsche Post AG, i jej spółka-córka DHL International GmbH wchodzą we wrześniu 2015 roku na rynek w Austrii i planują do 2016 roku budowę własnej sieci z ofertą przesyłek pakietowych. Dotychczas poczta niemiecka należała do najważniejszych zleceniodawców poczty austriackiej (Österreichische Post AG). Obecnie poczta austriacka realizuje 74 mln przesyłek pakietowych rocznie pochodzących z handlu elektronicznego, przy czym 60 % jest dostarczanych z Niemiec. Poczta austriacka traktuje pocztę niemiecką jako potencjalnego bardzo poważnego konkurenta i zamierza nie tylko rozbudować swą oferty przesyłek do Bożego Narodzenia 2015 roku, ale również skrócić czas ich realizacji. Planowane w związku z tym przez pocztę austriacką nakłady inwestycyjne mają wynieść w sumie 100 mln euro rocznie.